20180607-kirjastopalvelu18677.jpg

PAU:n laajeneva lakko saattaa viivästyttää myös rahtitoimituksia

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n lakko ja tukilakot vaikuttavat postin jakeluun eri puolella Suomea. Aikaisemmasta poiketen myös rahtitoimituksiin saattaa tulla viiveitä.

Postin antaman arvion mukaan ammattiliittojen tukilakot lisäävät osaltaan toimitusten viivästymistä. Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT:n tänään aloittama tukilakko vaikeuttaa Postin lähetysten käsittelyä ja kulkua maantieliikenteessä. Tämä näkyy muun muassa mahdollisina viiveinä rahtitoimituksissa.

Suomen kirjastopalvelu Oy:n logistiikkakumppani Porvoon Kirjakeskus Oy on minimoinut lakon vaikutukset toimitusaikatauluihin ja siirtänyt kaikki kirje- ja pakettitoimitukset toiselle palveluntarjoajalle lakon ajaksi. Kirjakeskuksessa seurataan tilannetta tarkasti ja tehdään muutoksia myös rahtilähetysten toimituksiin tarvittaessa.

PAU:n lakko alkoi maanantaina 11.11. Mikäli osapuolet eivät pääse työehtosopimusneuvotteluissa sovintoon, saattaa luvassa olla uusia lakkoja. Neuvottelut jatkuvat tänään maanantaina 18.11.

Ajankohtaiset tiedotteet lakosta ja sen mahdollisista vaikutuksista Postin palveluihin: www.posti.fi

Vilja Perttola